Robòtica per a secundària

Properes convocatòries:

Inici de la formació: octubre 2021

Horari: diferents horaris, classes d’1h 30 min, amb un total de 10 classes.

Fi de la formació: maig de 2022

Descripció:

Els més joves i les més joves, aprenen a programar fent servint diferents programes que existeixen a la xarxa i que són de caràcter gratuit.
També fan un tastet sobre impressió 3D i com poden imprimir diferents models, que es poden descarregar des de la xarxa

microbit

Objectius:

  • Introduir als i les joves de 14 a 17 anys en la programació i la robòtica, les seves tècniques i el seu llenguatge, utilitzant la metodologia desenvolupada pel MIT (Massachusets Institut Technology)

A qui s’adreça:

  • joves que estiguin cursant l’Educació Secundària Obligatòria o Batxillerat.

Programa:

Mòdul 1. Introducció a l’entorn gràfic de Micro:bit

Mòcul 2. Programació amb MakeCode

Mòdul 3. Creació d’un projecte final

Metodologia

  • La metodologia serà eminentment pràctica, amb un projecte final de curs, la construcció d’un robot on s’utilitzarà tot el que s’hagi après al llarg delcurs.
  • Al final es farà una mostra dels treballs fets, obert a tot el públic.

Recursos

En aquest videotutorial podreu veure els diferents recursos que existeixen a la xarxa sobre modelació 3D. Per una part us expliquem des d’on podeu descarregar-vos arxius de models ja fets, i també alguns programes que serveixen perquè vosaltres mateixos intenteu fer un model 3D.

Scratch for Arduino

S4A o Scratch for arduino és una versió modificada del llenguatge de blocs Scratch, que permet la interacció amb el hardware lliure d'arduino. S4A va ser creat per l'equip de Smalltalk del Citilab en 2010, i implementa blocs específics per a manipular els sensors i actuadors d'arduino.

Scratch

Des d'aquest enllaç podràs accedir al programa Scratch, que és un llenguatge de programació visual desenvolupat pel MIT Media Lab. La seva principal característica consisteix en que permet el desenvolupament d'habilitats mentals mitjançat l'aprenentatge de la programació sense tenir coneixements profunds sobre el codi.