Muntatge impressora Prusa

Descripció:

Aquest va ser un projecte el el qual es va voler muntar una impressora 3D Prusa des de zero.

La ‘Prusa ION V6’ és una impressora 3D inspirada en el Prusa i3, però amb molts canvis, millores i actualitzacions. Ha estat dissenyada per l’equip tècnic de ThingiBOX, una botiga en línia on els productes estan relacionats amb el món de la impressió 3D.

És un disseny amb una estructura feta amb metacrilat on totes les parts estan tallades amb una màquina làser CNC i on es mantenen tots els components electrònics dins de la impressora perquè d’aquesta manera es veu neta i ordenada. Per facilitar el refredament de l’electrònica, hi ha instal·lats dos ventiladors.

El volum màxim d’impressió és de 200x200x150mm en un llit calefactada d’acer amb una base de silicona i sobre d’un vidre de borosilicat (preparat per al canvi abrupte entre les temperatures), de manera que es pot imprimir amb ABS sense cap problema (si s’aplica laca).

taller_impressores_3D

Objectius:

• Oferir una nova proposta innovativa als mestres i les mestres de Viladecans
  • Ensenyar el professorat el muntatge d’una impressora 3D des de zero
  • Ensenyar el funcionament de la impressora
  • Dotar els assistents de les eines necessàries per crear els seus propis dissenyis i imprimir-los

Construcció impressora 3D

Responsable: Fundació Ciutat de Viladecans

Mail del responsable: [email protected]

Telèfon de contacte: 93 647 00 55

Participants: Fundació Ciutat de Viladecans, instituts de Viladecans i Wilab

Enllaços:

Impressora Prusa

Des d'aquí podràs accedir a informació sobre la impressora 3D Prusa

Manual de Muntatge

Des d'aquí podràs descarregar-te el manual de muntatge de la impressora 3D Prusa ion

Firmware

Des d'aquí podràs descarregar-te el firmware configurat de la impressora 3D Prusa ion.

Slic3r

Des d'aquí podràs descarregar-te la configuració del perfil slic3r