Apropa't a la tecnologia

Descripció:

La Fundació Ciutat de Viladecans, a inicis de l’any 2021, va engegar un nou projecte, conjuntament amb la Xarxa d’innovació educativa i amb la participació dels instituts Olímpia i Sales: “Apropa’t a la tecnologia”, un projecte pilot, destinat a joves de 3r i 4rt de l’ESO.

Dins d’aquest projecte, l’alumnat aprèn a fer servir una impressora 3D, fa dissenys 3D, programa amb arduino i realitza un projecte final de curs amb tot el que ha après.
Aquest projecte consta de 2 parts, en els quals:

1r i 2n any: el tecnòleg es desplaça a l’institut a fer la formació a l’alumnat i donar suport al professorat de 3r i 4t de l’ESO.

3r any: es fa assessoria tecnològica al professorat, per a que sigui aquest qui faci les classes de tecnologia a l’aula i les inclogui durant el curs.

Els instituts que han participat en aquest projecte són els següents: Institut Olímpia, Institut de Sales, Institut Josep Mestres i Busquets, Col·legi Sagrada Família, Col·legi Sant Gabriel i Institut Torre Roja.

Objectius:

• Oferir una nova proposta als instituts, perquè l’alumnat pugui disposar d’una programació educativa tecnològica de caràcter més pràctica.
  • Dotar l’escola de la maquinària necessària per a la realització del projecte.
  • Formar els tutors i les tutores, per tal que puguin ajudar a l’alumnat en el seu aprenentatge.
  • Integrar les impressores 3D com un nou element dins de les aules.
foto_impressores_web

Vídeos del projecte:

Responsable: Fundació Ciutat de Viladecans

Mail del responsable: [email protected]

Telèfon de contacte: 93 647 00 55

Participants: Fundació Ciutat de Viladecans, IES Olímpia, IES de Sales, IES Josep Mestres i Busquets, IES Torre Roja, Col·legi Sagrada Família i Col·legi Sant Gabriel

Enllaços:

Institut Olimpia