Tornen les classes d’Apropa’t a la Tecnologia als Instituts de Viladecans

Des de l’inici de curs els alumnes dels instituts de Sales i Olímpia estan executant el projecte Apropa’t a la Tecnologia, un projecte creat per la Fundació que té la intenció d’acostar la fabricació digital i la programació als i les joves.

Durant un quadrimestre, els alumnes de tecnologia treballen amb un monitor de la Fundació per aprendre a fer servir les impressores 3D, a programar amb Arduino i a posar-ho en pràctica en un projecte.

Concretament, els alumnes de l’institut Sales han elaborat en un projecte de reg automàtic a partir d’una placa de prototipatge i utilitzant un sensor d’humitat. Amb la programació amb Arduino han aconseguit que una bomba s’activi i regui una jardinera segons el grau d’humitat de la terra.

La metodologia que s’ha emprat per a dur a terme aquest projecte és aprendre de l’assaig error. L’alumnat tenia sessions sobre aquelles coses que havien de fer i després, de forma autònoma, han anat posant en pràctica i aprenent dels seus errors.

Aquest projecte es repetirà el pròxim quadrimestre a l’institut Mestres Busquets i a l’escola Sagrada Família.