La Fundació Ciutat de Viladecans participa a la ‘Smart City Expo’

En el marc de la fira, que s’ha celebrat aquesta setmana a Barcelona, la Fundació ha presentat al stand de la Diputació de Barcelona el projecte  “Internet de les coses al món de les biblioteques” del Programa Bibliolab.

Aquest projecte, que s’ha dut a terme durant aquest any, ha treballat per aportar solucions intel·ligents a problemes que es poden presentar en una biblioteca. En concret la Fundació ha presentat dos projectes, un sistema per controlar l’aforament que permeti en cada moment saber els usuaris que hi ha a la Biblioteca i així gestionar fàcilment el control d’accés i un altre per millorar l’experiència de lectura a partir de la possibilitat de regular tan l’intensitat com la tonalitat de la llum, fins i tot treballant amb il·luminacions colorides d’acord amb la tipologia del llibre que s’estigui llegint.

Durant l’acte va intervenir en Joan Bassolas, gerent de la Fundació que va fer un repàs a la metodologia i l’estructura del projecte i el seu desenvolupament i quines havien estat les fites més importants. Posteriorment, en Carles Abarca i Mª Luisa García van explicar el projecte del Control d’aforament que ells van desenvolupar i en Jose Antonio Andrés, va explicar el projecte Smart Lighting que permet millorar l’experiència de lectura.

En aquests projectes hi han participat 68 ciutadans i ciutadanes de Viladecans que mitjançant uns tallers de Co-creació han donat idees en les que la tecnologia pot  millorar els serveis que presten les biblioteques.