Nova edició de la Setmana de la Ciència a Viladecans

Del 9 al 18 de novembre se celebrarà la 24a. edició de la Setmana de la Ciència organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Viladecans participa d’aquesta edició amb gran quantitat d’actes, tallers i demostracions per apropar la ciència a la ciutadania.

Enguany, coincidint amb l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, el tema central de la Setmana de la Ciència serà la Taula Periòdica.

Per tal de celebrar la gènesi i el desenvolupament de la taula periòdica des del descobriment del sistema periòdic de Dmitri Mendeléiev, ara fa cent cinquanta anys. Amb aquesta celebració es pretén, també, donar a conèixer el paper de la química en la recerca de solucions a reptes mundials, com ara el desenvolupament sostenible, el futur d’una energia neta, l’alimentació o la salut.

Entre els actes més destacats, dimecres 13 a les 18 h Can Xic acollirà una xerrada per conèixer els secrets i misteris que s’amaguen entre els elements de la Taula Periòdica.

A càrrec de Carlos Moreno, divulgador científic i cap del Departament de ciències d’Agora International School d’Andorra. Si vols assistir-hi, pots inscriure’t aquí.

Un altre acte destacat d’aquesta edició serà un taller familiar dissabte 16 a les 10:30 h i també a Can Xic amb “l’Elemental, estimat Vilawatt”, un viatge per alguns dels elements de la taula periòdica que posa el focus en l’energia. Parlarem per exemple del carboni i del carbó, de l’hidrogen i els cotxes elèctrics o de l’oxigen I la combustió. A partir d’una taula periòdica a gran format, anirem assenyalant diferents elements que intervenen en processos energètics i experimentant amb ells. Si voleu participar, cal que us inscriviu aquí.

Podeu consultar tot el programa d’activitat en aquest enllaç.