‘Apropa’t a la ciència’ amb la Fundació

‘Apropa’t a la ciència’ és la nova activitat extraescolar que s’ha posat en marxa des de la Fundació Ciutat de Viladecans. En aquesta activitat, que es du a terme al Casal Montserratina, es treballen diversos conceptes i coneixements científics a través d’experiments que es poden fer amb materials quotidians.

En aquests primers experiments, es treballa sobre el pH de diferents substàncies que podem trobar per casa com per exemple un te negre. En aquest cas, el que l’alumnat comprova és que pot fer canviar aquest pH inicial i transformar-lo en àcid o bàsic barrejant-hi d’altres líquids com poden ser lleixiu, suc de llimona o vinagre.

L’activitat està dirigida tant a alumnat de primària com de secundària i té com a objectiu apropar la ciència als infants i joves per tal que la vegin com una cosa propera i quotidiana. A més, s’aprofiten els tallers per a consolidar alguns coneixements que ja s’han fet a l’escola o per tenir una base científica que faci que entendre la ciència sigui més fàcil en els pròxims cursos.