S’obre el període de matriculació a les extraescolars de la Fundació

Comença el curs escolar i la Fundació Ciutat de Viladecans organitza activitats extraescolars de robòtica i programació educativa.

Aquest any treballarem l’Edison, un robot programable dissenyat per ensenyar els conceptes de robòtica a estudiants de 4 a 16 anys. Amb més sensors integrats que qualsevol robot de la seva classe, a més de llums, sons i capacitats de comportament autònom, Edison fa que l’autèntica educació robòtica sigui accessible per a estudiants de totes les edats.

També treballarem amb Microbit, un micro computador programable que cap a la mà i que pot fer-se servir per a tota mena d’invencions: des de robots fins a instruments musicals. Microbit és àmpliament utilitzat per escoles en tot el món.

D’altra banda, continuarem treballant la programació amb Scratch, un llenguatge de programació creat per MIT especialment dissenyat per iniciar-se en el món de la programació. Serveix per crear històries interactives, jocs i animacions, a més a més de facilitar la difusió de les creacions finals amb altres persones, mitjançant el web.

Si voleu aprendre a fer robots amb Edison i Microbit i programar amb Scratch ho podeu fer a l’Ateneu d’Entitats Pablo Picasso els dijous de 17 a 18.30 h per a nens i nenes de 8 a 12 anys, o bé els dimecres de 16,30 a 18 h per a nois i noies d’entre 12 i 18 anys.

També ho podeu fer al Casal de la Montserratina els dimecres de 17,30 a 19 h si teniu entre 8 i 12 anys.

Els cursos començaran el mes d’octubre i s’allargaran fins al mes de maig. El preu del curs és de 20 € al mes o 30 € al mes si voleu quedar-vos el robot en propietat. Teniu temps fins al 30 de setembre per a matricular-vos a Fundació Ciutat de Viladecans, c/Antiga riera, 8, tel. 936470055 o a [email protected]

Si teniu entre 15 i 18 anys, podeu fer els vostres projectes de fabricació digital al Club de Robòtica de 16 a 17.30 h. La seu del club és a la Montserratina, però es treballarà també al W!lab de Can Xic. Es treballarà amb un grup reduït de nois i noies i el seu preu és de 50€ trimestrals.