Fabricació digital per als centres educatius

El passat 10 de novembre la Fundació Ciutat de Viladecans va obrir el W!LAB a Can Xic. L’antiga Sala NEXT es transformava en el primer FABLAB (acrònim de Laboratori de Fabricació) de Viladecans.

Al W!lab hi trobareu tres impressores 3D de diferent tecnologia, una talladora/gravadora làser i pròximament una fresadora cnc per a treballar peces de mida gran. Aquest espai està pensat perquè tothom qui ho vulgui pugui fabricar-se estris, objectes, prototips, etc. d’una manera molt econòmica.

De moment, mestres de tecnologia dels Instituts Miramar, Torre Roja, Sales i de l’Escola Àngela Roca han experimentat l’ús d’aquestes màquines amb l’objectiu d’incorporar aquest recurs al treball amb els seus alumnes.

El W!LAB està obert de dimarts a dijous de 16,30 a 20,30 i ja hi ha una programació d’activitats per al període febrer-maig de 2018 que podeu consultar al web viladecans.cat/ca/wlab-4

Entre les activitats programades, destaca un curs per a muntar la nostra pròpia impressora 3D. El taller començarà el 27 de febrer, i durant 7 sessions (14 hores en total), fins al 17 d’abril, coneixerem com funciona una impressora 3D i muntarem la nostra.

Aquest taller, impulsat per la Xarxa d’Innovació Educativa, està destinat, entre d’altres, a aquells centres que vulguin adquirir la seva impressora. Al W!lab està obert a alumnes de secundària, de batxillerat, universitaris i també al públic en general que tingui ganes de conèixer aquestes tecnologies.

Podeu posar-vos en contacte amb el W!LAB-Can Xic trucant al telèfon 936 470 024 o bé a través del correu electrònic [email protected] o [email protected].