Connectant l'agricultura: del passat al futur de Viladecans

Descripció:

Aquest projecte es va realitzar l’any 2019 i va constar de diferents fases, amb diferents activitats:

Fase 1

1. La Fundació Ciutat de Viladecans, conjuntament amb la Biblioteca de Viladecans dona per iniciat el projecte i es prepara una reunió inicial
  2. Segona reunió amb els agents del projecte (Fundació, Biblioteca, Educació, Patrimoni, Turisme, Planificació i Comunicació i la Cooperativa Agrícola)
  3. Presentació del projecte i constitució del grup impulsor
  4. Difusió entre els centres educatius, per tal de poder participar en el projecte.
  5. Preparació dels recursos i les eines per a les tasques i convocatòria de tallers en els centres educatius

Fase 2

regadera bibliolab
  1. Difusió dels tallers formatius. Tallers que van ocupar els mesos d’abril i maig, coincidint amb la Fira agrícola de Viladecans.
  2. Inici dels tallers. Es programaran 3 tallers dependrà de la demanda. Inicialment els assistents als tallers es preveu que siguin els mateixos que els que van participar en la Fase 1 però no de manera exclusiva. Per tant es convidarà als assistents als tallers del mes de novembre de manera directa però de fet la crida serà general. El que si serà obert a tothom serà el taller que es farà dins la programació de la Fira de Sant Isidre. Els tallers tindran una durada de 12 hores i es convocaran de manera extensiva en la que el taller serà un dia a la setmana (2,5 hores) al llarg de tot un mes.
  3. Treball amb els centres educatius.
  4. Hostaleria Km. O: es va proposar a que la gent gran hi participi a la Fira de Sant Isidre amb una recepta de cuina.

Fase 3

1. Seguiment de la instal·lació del sistema de reg automàtic als horts urbans que els usuaris hagin anant muntant a casa seva
  2. Tasques de documentació dels resultats del projecte
  3. Elaboració dels informes finals i les conclusions
  4. Cloenda del projecte

Objectius:

• Que els usuaris i usuàries de la Biblioteca de Viladecans puguin veure que s’hi poden fer coses diferents i que ja no només és anar a buscar llibres, o llegir-los, sinó que la Biblioteca es converteixi en espai de nous projectes, aprenentatge i descoberta
  • Convertir als i les joves en creadors de tecnologia.
  • Fer que la temàtica relacionada amb l’agricultura, el camp, la forma de vida dels pagesos, la tecnologia, la història de la ciutat… sigui més propera a la gent de la ciutat.
  • Desenvolupar una tecnologia per a millorar la qualitat de vida de la nostra societat.
  • Que els centres educatius siguin capaços de muntar un hort als propis centres.
  • Fer conèixer la tecnologia lligada al sistema de reg, com ara la robòtica/arduino.
  • Ser més sostenibles

Com fer el teu hort urbà tecnològic a la Biblioteca

Taller de reg automàtic a la Fira de Sant Isidre 2019

Responsable: Fundació Ciutat de Viladecans